
TOBACCO Prietpraat
Geniet hier van onze onbeduidend gepraat.
TOBACCO Amsterdam de eerste event-locatie met een Michelin Chef

3 tips: succesvolle livestream events zijn boeiend
De concentratieboog is tijdens online of livestream events voor kijkers (de deelnemers) in z’n algemeenheid een stuk korter dan bij fysieke live evenementen. Hoe kun je daar rekening mee houden?
Drie tips om de concentratie bij livestream of online events vast te houden:
1. Het oog wil wat: livestream op elke locatie?
Om gelijk maar met de deur in huis te vallen: waarom zou je bij een livestream event kiezen voor een locatie waar je extra huur moet betalen als je ook in een studio véél goedkoper op een bedrijventerrein terecht kan. De kijker merkt er niets van… toch?
En daar ligt het grote misverstand. We onderschatten de kijker van een livestream uitzending. Het online kijken betekent niet alleen je laptop openklappen, de inlogcode invullen, je stoel pakken, kopje thee ernaast en laat maar komen die livestream. Het oog wil ook wat (meer). Een mooie aangeklede livestream studio in een bekende locatie biedt wel degelijk meerwaarde voor de kijker; uw gast van het evenement.
2. Bepaal het doel van je livestream. Welk soort evenement?
Wat is het doel van een livestream? Dat is misschien wel de belangrijkste vraag voordat we beslissen om een online event te gaan organiseren.
En of dat nou een livestream congres, een livestream bedrijfsfeest of een livestream meeting is, de belangrijke vraag blijft: waarom zou ik het nu in coronatijd online gaan doen? Waarom niet nog even wachten en weer een fysiek event organiseren als het weer enigszins kan. Even de hand op de knip? Of wil je toch de verbinding aangaan? En perfecte livestream eventorganisatie kan echt voor een voor een hele effectieve connectie zorgen. Als het maar boeit!
3. Blijf boeien. Houd je kijker scherp!
Het doel van een livestream uitzending is de verbinding maken tussen de aanbieder van een dienst en de ontvanger die geïnteresseerd is in wat hem of haar geboden wordt. Dat kan dus gaan van een livestream productpresentatie tot een spreker die de kijkers inspireert. Blijf daarbij nadenken over het effect dat je wilt bereiken bij ieder livestream event.
Hoe bereik je dan die verbondenheid en vooral hoe krijg en houd je ze aan het scherm gekluisterd?
Dat begint eigenlijk al bij het voortraject. Wat is er nodig om zoveel mogelijk kijkers geïnteresseerd te krijgen dat ze de moeite nemen om te gaan kijken en luisteren? En vooral: hoe blijven ze geboeid. De concentratieboog is tijdens online of livestream events voor kijkers (de deelnemers) in z’n algemeenheid korter dan bij fysieke live evenementen. Houd daar rekening mee! *
Daarom ook de top 6 tips om een livestream boeiend te houden:
1. Trigger je kijkers met een aansprekende compleet aangeklede livestream locatie (pssst.. het leukste is als deze herkend wordt)
2. Bepaal opnieuw de juiste doelgroep. Met welk soort kijker heb je te maken?
3. Start je uitnodigingstraject eerder dan bij live events en stuur reminders
4. Plan de livestream uitzending op een gunstig tijdstip en dag
5. Zorg voor aansprekende gasten en sprekers
* 6. Geef de lengte van de uitzending duidelijk vooraf aan en ga daar niet overheen en daarbij geldt voor online qua tijd: less is more!
Bekijk gehele artikel op: evenementenorganiseren.nl
TOBACCO Theater kookt over van de sterren
Creativiteit gaat verder dan een livestream. TOBACCO Theater bewijst dat keer op keer. We werden door commercieel manager Nina Pedroli uitgenodigd om ons te overtuigen.Als één van de eersten werd de knop op deze locatie in Amsterdam omgedraaid van fysieke evenementen naar livestream. Vanaf de eerste week van april 2020 waren de 10 zalen al geheel ingericht naar het nieuwe nu. Twee fully equipped studios met daarnaast acht styling studios.
En dan nu een format dat voortborduurt op de livestream en toch weer net een stapje verder gaat.: Koken met Sterren. We zitten nu in Maart 2021 een jaartje later en de creativiteit stroomt dwars door de historische muren van het TOBACCO, zo de Nes op.
Nina Pedroli: “We merkten steeds vaker dat onze klanten de behoefte hadden om de connectie met hun kijkers nog sterker te maken als dat we nu al bereiken met onze online-uitzendingen. We ontvingen het afgelopen jaar een gemiddelde waardering van 9,4 van onze kijkers en klanten. Dus je kan natuurlijk ook zeer tevreden achterover leunen en denken, nou dat gaat prima. Maar ja, zo zitten we gelukkig niet in elkaar. We willen leuke dingen doen en plezier uit onze veranderende werkomgeving halen. En ik mag zeggen,” vertelt Nina trots, “dat is goed gelukt. Al heeft het opzetten altijd wel wat meer voeten in de aarde als je denkt. Maar met deze nieuwe lente-loot aan de TOBACCO boom hebben we echt weer iets geheel nieuws waarbij de interactie echt formidabel is”.
We worden vervolgens door Nina uitgenodigd om vanuit de Theaterzaal Studio (wat een pareltje!) naar de grootse horecakeuken in de catacomben te bewegen. Lopend langs de wijnkelders en de zaal voor Chefs Table kwamen we uit in de volledig als studio ingerichte enorme keuken “Kijk, hier gaat het gebeuren. Koken met sterren”, vertelt Nina trots. We gaan hiervandaan onze uitzendingen verzorgen waarbij we samen met de gasten thuis een kookshow gaan verzorgen.
We hebben hiervoor enkele top chefs al bereid gevonden om hun kookkunsten te komen vertonen. Vanzelfsprekend onze eigen chef Dennis Huwaë maar ook chef en beroemdheid Alain Caron. Enorm trots op deze eerste twee namen. We hebben hier ook Ron Blaauw en Erik van Loo (Parkheuvel ** Michelin) mogen ontvangen dus wellicht kunnen we die ook gaan strikken als de vraag daar eventueel naar zou zijn”.
Nina vervolgt vol enthousiasme: “De opzet is dat het personeel van een bedrijf thuis een pakket thuiskrijgt met daarin de ingrediënten die nodig zijn voor een sterren diner. Daarnaast is de directeur van het bedrijf aanwezig om mee te koken en is er tussen het koken tijd voor top amusement en daarbij mag je denken aan zangeres Do, Jennie Lena, cabaretier Kasper van Kooten, illusionisten Rob&Emiel, top van de top jazzformatie The Preacher Men en ga zo maar door. We kunnen als theater natuurlijk uit een zeer hoge hoed toveren. Als presentatrice hebben we de flamboyante en warme vrouw Nina Beem kunnen binnenhalen als host. We hebben dit concept als première voor het Ronald Mac Donald mogen organiseren en dat was echt een enorm succes. De opbrengst voor het goede doel was nog nooit zo hoog geweest.
En vanaf vandaag gaan we “Koken met Sterren” dus online aanbieden op onze sites: www.livestreamstudiosamsterdam.nl en op www.tobacco.nl en jullie zijn de eersten aan wie dit mogen melden” aldus Nina Pedroli, een trots ogende commercieel manager van TOBACCO Theater. Last but not least kan er nu ook Live BINGO en DJ geboekt worden, dit is al vanaf € 89,00. Informeer naar de mogelijkheden!